måndag 9 juni 2014

I månljuset

Hela familjens nya favoritplats är vår gunga där vi sitter och njuter. Av morgonen. Av dagen. Av kvällen. Som ikväll när månen lyser klart redan innan himlen blivit mörk.
Så här på kvällen ser jag andra saker än jag ser på dagen. Pionerna tex lyser annorlunda i solnedgångens månljus än vad de gör i dagsljus. De blir nästan självlysande och syns på långt håll i trädgården.



Vilken sort det är vet jag tyvärr inte (och bryr mig inte heller) men vi kallar den Gunillas då jag fått den av en Gunilla. 

/Annas månlysta pinnar och perenner

4 kommentarer:

  1. Vad fin passionsblomman är! Kan man få en närbild på den?

    SvaraRadera
  2. Klart man kan. Jag gör ett inlägg om passionsblomman snart. Det blir ju bra :)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Så kul med din blogg och så spännande att följa dina trädgårdstankar och projekt.

    Jag kan verkligen förstå att gungan är en favorit. Så mysigt att sitta där.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  4. Tack Maria. Det samma! Och tack för titten härom dagen :)

    SvaraRadera