lördag 17 maj 2014

Våren är snart slut

När våren äntligen kommer efter den (ofta) regniga och grå skånevintern då vill jag ha gult i trädgården.
Vintergäcken är självklara, liksom gula narcisser (påskliljor). 

Gula penseer skaffar jag också varje år. Och de lyser så härligt i morgonsolen.

Min ljusgula buskpion har stått i kruka i garaget men gläder mig nu på altanen när den öppnar sin blommar. 
Några ljust gula tulpaner står vackert mot tujahäcken. 

Denna fina hundtandslilja har jag inget namn på men gissar att det är Erythronium 'Pagoda'. 

Idag slog min gula Magnolia 'Sunburst' ut. Vilken fest!

Som avslutning på våren blommar rapsen här i Skåne. Även den en söt liten blomma om man bara tar sig tid att komma nära. 
 Efter rapsen kommer sommaren och då är det slut med det gula. I alla fall i min trädgård. 

/Annas pinnar och perenner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar