torsdag 1 maj 2014

Vi får ett växthus. Del 1

Vi har fått ett växthus. 2 gånger. Samma växthus. Av förra och nuvarande ägaren. Och nu har vi accepterat att det liksom är meningen att det ska vara på vår tomt istället.

Det är bättre begagnat om man så säger och de flesta rutorna saknas. Det är 4,9 m2 och bara 1,9 m i nockhöjd. Hur vi ska få hem det vet jag inte men det är ett växthus och stommen ser iallafall helt ok ut. Det står dessutom i en trädgård bara 4 hus från oss. 
Här ser man växthuset på befintlig plats i grannens trädgård med en liten femåring att jämföra storleken med. 

Efter 3 veckors vånda blev vi då äntligen färdiga att flytta hem det hit. Jag har verkligen skjutit upp det då jag sett framför mig ändlösa timmars skruvande isär och sedan ännu fler ändlösa timmars skruvande ihop. 

Vilket antiklimax!  

Maken plockade ner rutorna på 20min. Sen lyfte vi hela aluminiumramen och gick hem med det. 
Rutorna som var hela hämtade vi hem på en skottkärrerunda. 

Väl hemma hjälpte en annan (lång) granne oss att lyfta ramen över staketet och häcken till tilltänkt plats. 


Hepp!! Växthuset är vårt. 

/Annas (metall)pinnar och perenner 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar